دکتر دنیلی

چگونه خوراکیها بر روی پای شما اثر می گذارند

بعضی غذاها مانند آنهاییکه شکر زیادی دارند باعث پف کردن بافت های بدن می شوند و این پف و التهاب می تواند بر سلامت پای شما تاثیر بگذارد.

نکات

هم بیماری عروقی محیطی  و هم دیابت با آسیب رساندن به شریان هایی که خون را به پایین پا می رسانند، می توانند برای پا خطرساز باشند.

یک رژیم سالم سرشار از میوه و سبزیجات و در مقابل مصرف ناچیز چربی های اشباع می تواند از پای شما در برابر عوارض دیابت محافظت کند.

وقتی اکثر مردم درباره تغذیه و سلامتی خود فکر میکنند، آنها بیشتر به مواد غذایی که برای لاغر شدن و سلامتی قلب آنهاست اهمیت می دهند در حالیکه رژیم غذایی شما روی قسمتهای مختلف بدن تاثیر میگذارد، یکی از آنها پاست.

یک متخصص پا می گوید: وقتی من به مردم می گویم که پای شما به بقیه بدن شما مرتبط است، و وقتی یک چیزی را وارد بدن خود می کنید، این همان چیزی است که بدن شما را می سازد آنها تعجب می کنند! وقتی آنها بعد از تغییر در رژیم غذایی خود احساس بهتری می کنند، تازه متوجه این موضوع می شوند.

پا و تغذیه: مبارزه با التهاب و درد

یکی مشکلی که به تغذیه مرتبط میشود و بر پای شما اثر می گذارد التهاب و پف کردگی است. یک متخصص پا می گوید: بعضی غذاها باعث افزایش برخی مواد شیمیایی در بدن می شوند که باعث التهاب بافتها می شود. این التهاب می تواند در پا به عنوان فاشیای پلانتار ظاهر شود که باعث بوجود آمدن درد می شود (در بافت ضخیمی که از زیر پا و یا پاشنه شما رد می شود)

خیلی غذاهای مرسوم در رژیم غذایی مردم آمریکا، باعث بوجود آمدن التهاب میشود. مثل غلات و شکر تصفیه شده، چربی های ترانس در خیلی از محصولات پخته شده و غذاهای ناسالم; چربی اشباع در گوشت قرمز; امگا-6 موجود در خیلی از روغنهای گیاهی موجود در بازار مثل روغن ذرت، روغن دانه سویا و روغن آفتابگردان.

به علاوه، برخی مردم به دلیل وجود آلرژیهای مزمن به مواد غذایی روزمره مثل گندم، درجات بالاتری از التهاب را تجربه می کنند. عامل دیگری که می تواند موجب التهاب شود، خوردن زیاد غذاهایی که قند خون را به سرعت بالا می برد می باشد، خوراکی هایی مثل شیرینی جات، آرد سفید و پاستا.

در نتیجه، مواد غذایی که پزشکان برای کاهش التهاب تو صیه می کنند این موارد می باشند:

مصرف بیشتر چربی های امگا-3 : ماهی های چرب مثل سالمون، همچنین مکمل های روغن ماهی، منابع خوبی برای امگا-3 هستند. امگا-3 به کاهش التهاب کمک می کند و مطالعات علم تغذیه پیشنهاد می کند که مصرف آنها با رژیم غذایی حاوی امگا-6 در تعادل باشد. بیشتر رژیمهای غذایی افراد حاوی مقدار بیشتری از امگا-6 نسبت به امگا-3 می باشد که یک رژیم با مصرف زیاد ماهی می تواند این عدم توازن را برطرف کند.

یک تغییر کلی در رژیم غذایی: دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم تر می تواند فواید ضد التهابی برای پای شما و سلامت کل بدن داشته باشد. این شامل خوردن بیشتر سبزیجات سبز و دیگر غذاهای گیاهی تازه و حذف غذاهای حاوی غلات تصفیه شده و خوراک حاوی شکر می باشد.

پا و تغذیه: دیگر موارد مرتبط با سلامتی

دو عارضه معمول دیگر در آمریکا که میلیونها نفر را درگیر کرده اند بیماری عروقی محیطی  و دیابت می باشند. هر کدام این بیماریها می توانند با آسیب به عروقی که خون را به اعضای پایینی بدن می رسانند برای پای شما خطرساز باشند.

تغذیه خوب همچنین می تواند پای شما را از این عوارض دور نگه دارد. طبق گزارش موسسه ی ملی سلامت  (NIH)، یک رژیم با میزان کم چربی های اشباع ، ترانس و سدیم و غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند ریسک بیماری عروقی محیطی را کاهش بدهد. یک تحقیق در سال 2015 منتشر شده در مجله ی Vascular Surgery ، مصرف امگا-3 را به عنوان یک راه برای کاهش ریسک بیماری محیطی عروقی پیشنهاد می کند.

اگر دیابت دارید، یک رژیم غذایی سالم می تواند پای شما را در برابر عوارض پای دیابتی محافظت کند. در مجموع، موسسه ی ملی سلامت یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل، حبوبات، سبزیجات و میوه ها، گوشت های کم چربی و میزان محدود چربی ها و شیرینیجات را برای افراد دیابتی پیشنهاد می کند.

اگر شما با مصرف مواد غذایی سالمتر با بیماری ها مقابله یا از بروز آنها جلوگیری می کنید، عمل کردن به پیشنهادات سازمان سلامت ملی به شما کمک می کند تا پا و همچنین بدن سالمی داشته باشید.

پرینتایمیل

در ارتباط باشید ...