دکتر دنیلی
دکتر دنیلی

10 نکته برای پاهایی زیباتر (2)

گاهی با پاهای برهنه باشید

گاهی به پاهای خود استراحت بدهید و کفش نپوشید، برهنه راه بروید چون این کار به پاهای شما آرامش می دهد. در پارک محلی با پاهای برهنه یک قدمی بزنید. این کار هم برای پای شما خوب است هم یک حس آزادی به شما می دهد و شما را به طبیعت نزدیک می کند.

6. مرتباً پاهای خود را چک کنید

 

مردم معمولاً که پاهای خود را فراموش می کنند، مسائلی مانند عفونتهای قارچی قبل از اینکه پیشرفته شوندن خیلی دیده نمی شوند. وقتی که دارید پاهای خود را خشک میکند، یک وقتی بگذارید و بین انگشتان خود را وارسی کنید، کف پاها و ناخنهای خود را نیز نگاه کنید. اگر می خواهید زود به مشکلات پاهای خود برسید، درمان آنها خیلی زودتر انجام می شود.

 

7. پاهای خود را با آبلیمو روشن تر کنید

همونطور که ظاهر پوست صورت خود را روشن می کنید، می توانید از محصولات طبیعی مانند آب لیمو استفاده کنید تا پوست پای خود را روشن کنید. برای روشنتر کردن پوست پای خود، از ترکیب یک به یک آب لیمو، گلیسیرین و گلاب استفاده کنید. اول به طور کامل پاهای خود را بشویید، مخلوط را روی پای خود بمالید و اجازه بدهید سی دقیقه روی پای شما بماند سپس به طور کامل پای خود را با آب گرم بشویید.

 

8. کفش هایی که برای پای شما مناسب است بپوشید

هرگز کفش هایی که برای پای شما مناسب نیست را نپوشید به این دلیل که می تواند مشکلات جدی و طولانی مدت برای پای شما موجب شود. بهترین کفش برای پای شما کفشهایی است که نوک گرد با فضای کافی برای انگشتان و پاشنه ای مناسب و ایستا داشته باشد. کفش هایی با نوکهای تیز باعث به وجود آمدن پینه و یا ناخنهای درون گوشت می شود.

 

9. پاهای خود را با موز آبرسانی کنید

موز خیلی برای پوست خوب است و پوستهای خشک را آبرسانی کرده و آنها را خیلی نرمتر می کند، پس خیلی برای پاهای شما مفید است. موز را له کرده و مثل خمیر دربیاورید و سپس بر روی پاهای خود بمالید. پانزده دقیقه اجازه بدهید روی پای شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. سپس میبینید که پاهای شما بسیار نرمترند و پوست های خشک آبرسانی شده اند.

 

10. یکبار در هفته پاهای خود را بخیسانید

برای اینکه پاهایی نرم و سالم داشته باشید و برای اینکه بعد از یک روز طولانی به پای خود آرامش بدهید، یک حمام پا با آب ولرم هفته ای یکبار داشته باشید. فقط دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب گرم و چند قطره  از اسانس مورد علاقه خود مخلوط کنید و پاهای خود را به مدت بیست دقیقه در آن بخیسانید. این کار پاهای شما را نرمتر کرده و باعث میشود پوست های سخت راحتتر جدا شوند.

 ترجمه و تلخيص در تحريريه كلينيك دكتر دنيلي

پرینتایمیل

در ارتباط باشید ...

      

عضویت در خبرنامه پزشکی